overzicht

Mercedes E-klasse facelift

Gepubliceerd: 04-03-2013

De foto’s van de gefacelifte Mercedes E-klasse en de officiële details zijn bekend. Het blijkt dat niet alleen het uiterlijk flink veranderd is, ook technisch gezien is er het nodige anders.

Ten eerste zijn er nieuwe motoriseringen. Zo hebben de E 200 en E 250 benzineversies voortaan een 2,0-liter viercilinder turbomotor onder de kap. De vermogens zijn respectievelijk 184 en 211 pk. Voor beide blokken geldt een CO2-uitstoot van 135 g/km en een gemiddeld verbruik van 5,8 l/100 km.

De E 350 met 306 pk blijft gewoon in het gamma, daarboven is er weer motorennieuws. Ook de E 400 kenden we namelijk nog niet. Deze heeft een 3,0-liter V6 biturbomotor met een vermogen van 333 pk. De nieuwe motoren voldoen allemaal aan de Euro 6-emissienorm. De topbenzinemotor vinden we -tot de komst van de E 63 AMG- in de E 500. Deze heeft een vermogen van 408 pk.

Het dieselgamma blijft vrijwel gelijk. De E 200 CDI is de instapper met 136 pk, gevolgd door de E 220 CDI met 170 pk. Daarna zijn er de E 250 CDI (204 pk) en E 300 Bluetec (231 pk). De topdiesel is de E 350 Bluetec met 252 pk. Tenslotte is er de E 300 Bluetec Hybrid. Die voldoet door z’n CO2-uitstoot van 107 g/km aan de eisen voor 20% bijtelling.
De E-klasse is voortaan een auto met twee gezichten. De basisversie en de Elegance hebben het traditionele front met de ster op de motorkap. De Avantgarde-versie heeft een grille met een centraal geplaatste, grote ster. Volledige LED-verlichting is een optie.

Mercedes-Benz brengt bij de facelift maar liefst elf nieuwe of gewijzigde veiligheidssystemen. Om een aantal te noemen: Distronic Plus met Steering Assist, BAS Plus met Cross Traffic Assist, diverse uitbreidingen voor Pre-Safe en de 360-graden camera.

De gefacelifte E-klasse biedt keuze uit maar liefst vier onderstelopties. De basisversie en de Elegance krijgen een Direct Control-onderstel, de Avantgarde krijgt een verlaagd (-15 mm) en sportief afgestemd Direct Control-onderstel. Derde optie is het verlaagde sportonderstel in combinatie met het Sportpakket voor het exterieur en het AMG sportpakket. Tenslotte is er de Airmatic luchtvering met elektrisch geregelde demping. Dit is standaard op de V8-versies. Op de Estate-modellen is niveauregeling voor de achteras inbegrepen.

De gefacelifte E-klasse komt in april op de markt. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl

Overig nieuws


24-10-2024 - Vacature: 1e Autotechnicus bij Bossen & de Bakker
27-09-2024 - Aangepaste openingstijden 28-09-2024
24-05-2024 - Zaterdag 25-05-2024 aangepaste openingstijden
08-10-2021 - Tussenstand Tulpenrallye
01-10-2021 - Tulpenrallye 2021, vanaf 4 oktober
29-04-2021 - Showroom weer open!
22-01-2021 - Vacature 1e Autotechnicus
15-12-2020 - Werkplaats blijft geopend
24-04-2020 - Werkzaamheden N504
07-04-2020 - Ozonbehandeling in de strijd tegen Corona
17-03-2020 - Dienstverlening rond het Coronavirus
17-05-2019 - Foto's Tulpenrallye
07-05-2019 - Tulpenrallye
07-09-2018 - SLS Classic
30-08-2018 - Rallytijd!
10-08-2018 - Veilingweg afgesloten
21-06-2018 - Klaver Magazine
23-04-2018 - Rallynieuws
30-06-2017 - Klaar voor Concours d'élégance
12-06-2017 - Concours d'élégance
22-05-2017 - Mille Miglia 2017
19-05-2017 - Feest! De Porsche 911 is miljonair
05-04-2017 - Ze zijn vertrokken!
17-03-2017 - Coppa d'Europa
20-10-2016 - Nieuw logo!
29-08-2016 - Mercedes meets Porsche
01-06-2016 - De rally op Corsica zit erop...
27-05-2016 - Hoe gaat het op Corsica?
06-05-2016 - Geen Tulpenrallye maar... 'Rallye Korsika'!
18-04-2016 - Prijswinnaar actie Nh1816
11-04-2016 - Nu mogelijk bij Bosssen & de Bakker: Online een werkplaatsafspraak maken

Laatste nieuws

Zoeken in nieuws


Zoek

Contactgegevens

Bossen & de Bakker
Dorpsstraat 684
1723 HL Noord-Scharwoude
t: 0226-312970

Routeplanner

Contact


Bossen & de Bakker

Dorpsstraat 682-684

1723 HL Noord-Scharwoude

t. 0226-312970

info@bxb.nl

 

Apple CarPlay en Android Auto

Import

Occasions

Nieuws

Historie

Privacy Policy

 

    Klanten vertellen


     

Custom Service Garage

Route


Plan route

Copyright 2025 - Bossen & de Bakker
Inloggen | Ziber Website | Design by Kantoor 260